پنس | پایشگر نظام سلامت

دکتر رحمت‌الله حافظی، در گفتگو با فاطمه بیگ پور خبرنگار جهان صنعت، بخشی از پشت پرده انتخابات نظام‌پزشکی و جلوگیری از حضورش در شورای عالی نظام پزشکی گفته است. چکیده‌ی اظهارات حافظی در ادامه آمده است.


مشروح این مصاحبه که در تاریخ 21 شهریور 1396 در روزنامه‌ی «جهان صنعت» منتشر شده است را می‌توانید از این پیوند مطالعه کنید.

دکتر حافظی: آقایانی که پشت فاضل بودند، ضربه سنگینی به وی زدند و بعد هم این‌طور توجیه کردند که فاضل کاندیدا نشده! ایشان را سرلیست خودشان کردند اما برای مجمع به او رای ندادند. آقایان در لابی هتل لاله، تا ساعت ۲ بامداد جلسه می‌گذاشتند و یارکشی می‌کردند که این بسیار زشت و دور از شان پزشکان است. یعنی چه که فلانی آذربایجانی است و فلانی کرمانی است؟ می‌گفتند به پزشکان عمومی رای ندهید و ما متخصص هستیم و از این نوع حرف‌ها که متاسفانه این تبعیض‌ها هم پررنگ شده است. قبح این کار هم دیگر برایشان ملموس نیست و عادی شده است.

پیامکی که یک بار هم به آن اشاره کردم، حاوی این بود که دکتر نوبخت انتخاب دکتر فاضل به عنوان ریاست بر اعضای شورای عالی را تبریک گفتند و نام هشت نفر منتخب اعضای شورای عالی هم در متن تبریک قرار داشت! همان لحظه به دکتر نوبخت زنگ زدم که جوابم را نداد. سپس پیام تبریک را به دکتر فاضل نشان دادم. دکتر فاضل شوکه شدند و با نوبخت تماس گرفتند که ایشان جواب تلفن فاضل را داد و پس از سوال دکتر فاضل درباره ماجرای این پیامک مکالمه‌شان تمام شد. سپس من مجددا با نوبخت تماس گرفتم که این بار جواب داد و گفتم دلیل این کارها چیست و وقتی بنده می‌خواهم برای شورای عالی کاندیدا شوم و هنوز انتخابات برگزار نشده دیگر این اسامی از پیش انتخاب شده چیست؟!

او گفت اشتباهی رخ داده و همین حالا به آن هفت نفری که پیامک را برایشان فرستاده، مجددا پیامکی می‌فرستد و تاکید می‌کند که دکتر حافظی هم مورد تاییدش است. گفتم پیامک شما تمام سالن را پر کرده. موضوع هفت نفر چیست؟ که ایشان زیر بار نرفت و خداحافظی کردیم. در همین اثنا دکتر قربانی که در هیات نظارت حضور دارد و نایب رئیس کمیسیون بهداشت هستند، پشت تریبون سالن اعلام کرد کسانی که قصد کاندیداتوری ریاست را داشته باشند، دیگر نمی‌توانند در شواری عالی کاندیدا شوند! یعنی روندی غیر‌معقول برخلاف همه انتخابات‌های سال‌های گذشته. به نزد او رفتم و متذکر شدم که چنین قانونی وجود ندارد و تنها کسانی که عضو هیات‌رییسه مجمع باشند نمی‌توانند عضو شورای عالی شوند که گفتند تشخیص با خودم است و این تصمیم را اتخاذ کردم!

بعد در جست‌وجویی که داشتیم متوجه شدیم در سال ۸۷ دکتر نوربخش که کاندیدای ریاست کل بوده، در شورای عالی هم کاندیدا شده که در نهایت نتوانسته رای بیاورد. باز هم نزد دکتر قربانی رفتم و این نکته را یادآوری کردم که او همچنان سر موضعش ایستاد و گفت آن اتفاق غلط بوده و ما می‌خواهیم اصلاحش کنیم! اصلاح قانون به یک باره آن هم وسط انتخابات نظام‌پزشکی؟! در اینکه آنها نمی‌خواستند در شورای عالی باشم که هیچ شکی نیست.

در دو ماه اخیر هم به اطلاعات بسیار عجیب و غیر‌قابل پذیرشی دست پیدا کردم. مثلا اینکه آقایانی به خوزستان رفتند تا زمینی را از دارایی‌های ارتش شناسایی و برای ساخت شهرک سلامت در اهواز اقدام کنند! بعد قرار شد تا این زمین پس از کارشناسی که قیمتش را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد، با تغییر کابری به ارزشی برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان برسد و در اختیار جامعه پزشکی قرار گیرد‌ اما کاشف به عمل آمد که ارزش این زمین تنها شش میلیارد تومان است! حالا اینکه قرار بوده چنین تخلف و سود میلیاردی به جیب چه کسی برود را باید پیدا کرد.

از این قبیل موارد بسیار زیاد است و طبیعی است که نخواهند فردی مثل حافظی در سطوح بالاتر و شورای عالی قرار گیرد. رسما گفتند به دلیل اینکه حافظی در انتخابات ریاست تهران به دکتر فاضل رای نداده، پس او را به شورای عالی راه نمی‌دهیم که من هم پاسخم این بود که بنده مستقلم‌ اما شما که زیر نام فاضل قرار گرفتید چرا در مجمع تهران به او رای ندادید؟ در پایان این را می‌گویم که اگر آقایان دست از پا خطا کنند، همه‌چیز را به فضای عمومی می‌کشانم و کوچک‌ترین فسادی را به رسانه‌ها می‌کشانم چون معتقدم بهترین عامل بازدارنده، افکار عمومی خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

در صورتی که مایل به دریافت پاسخ هستید حتماً آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را درج نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی