پنس | پایشگر نظام سلامت

پژوهشی با مشارکت 20 هزار نفر از جمیعیت آمریکا نشان داده است که افرادی که اعتقاد عملی به مذهب دارند به طور متوسط نزدیک به 7 سال طول عمر بیشتری دارند.


سبک زندگی متفاوت این افراد در تبیین علت افزایش طول عمر افراد مذهبی مطرح شده است. بر اساس مطالعات انجام شده افراد مذهبی ریسک استفاده از سیگار، الکل، مواد مخدر، فعالیت های جنسی قبل از ازدواج و طلاق کمتری داشته و با بهره مندی از حضور در اجتماعات مذهبی با نقش حمایتی، از نظر روانی ارتباط مثبت تری با خود، سایر مردم و خداوند دارند.

سلامت در تعریف جامع و صحیح خود تنها محدود به بخش «درمان» نمی‌شود بلکه حدود 80% از عوامل مؤثر بر سلامت افراد مربوط به عوامل غیر جسمانی و اجتماعی هستند که نقش دین و مذهب در میان آنها پر رنگ است. حتّی خود واژه‌ی «سلامت» یک مفهوم قرآنی است که تنها به بعد جسمانی انسان محدود نشده و ابعاد روحی و اجتماعی انسان را نیز شامل می‌شود. آموزه‌های اسلام را نباید تنها به «درمان» بیماران تقلیل داد بلکه بیش از آن باید در خدمت مسائل مربوط به سبک زندگی و حفظ سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی مردم قرار داد.

منابع

  1. Religious involvement and U.S. adult mortality.
  2. Spirituality and Aging

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

در صورتی که مایل به دریافت پاسخ هستید حتماً آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را درج نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی