پنس | پایشگر نظام سلامت

گزارش پاسخگویی وزارت بهداشت در سامانه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات

طبق آخرین گزارش سامانه‌ی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، وزارت بهداشت با وجود وصول 57 درخواست برای انتشار اطلاعات امّا به هیچ‌کدام از این درخواست‌ها پاسخ نداده است. در این گزارش وزارت بهداشت تنها وزارت‌خانه‌ای است که درصد پاسخ‌گویی آن صفر است. این در حالی است که این وزارتخانه از نظر تعداد درخواست‌ها برای انتشار اطلاعات جایگاه پنجم را در بین دستگاه‌های دولتی دارد.


سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات سایتی اینترنتی است که طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات (مصوب سال 88) دولت به منظور دسترسی تمامی شهروندان به اطلاعات نهادهای دولتی ایجاد کرده است. توسط این سامانه، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند اطلاعات یک نهاد دولتی را درخواست نمایند. پس از آن اطلاعات درخواستی در این سامانه برای عموم منتشر خواهد شد، مگر آن که آن اطلاعات، حریم خصوصی افراد را نقض کند یا آن‌که محرمانه باشد (مواردی که انتشار آنها منع شده است در قانون مربوطه ذکر شده‌اند).

نه‌تنها نهادهای وابسته به دولت بلکه نهادهای انقلابی، نیروهای مسلح، قوای قضاییه و مقننه و مؤسسات شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادهای وابسته به آنها و بنیادها و مؤسساتی که زیر نظر رهبری اداره می‌شوند و همچنین هر مؤسسه، شرکت یا نهادی که تمام یا بیش از ۵۰ درصد سهام آن متعلق به بخشی از حکومت است، نیز مشمول این قانون شده‌اند. موسسات خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی، مانند بانک‌ها هم شامل این قانون می‌شوند.

طبق آخرین گزارش این سامانه از میزان پاسخگویی نهادهای دولتی، وزارت بهداشت با وجود وصول 57 درخواست برای انتشار اطلاعات امّا به هیچ‌کدام از این درخواست‌ها پاسخ نداده است. در این گزارش وزارت بهداشت تنها وزارت‌خانه‌ای است که درصد پاسخ‌گویی آن صفر است. این در حالی است که این وزارتخانه از نظر تعداد درخواست‌ها برای انتشار اطلاعات جایگاه پنجم را در بین دستگاه‌های دولتی دارد (تصویر مطلب).

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

در صورتی که مایل به دریافت پاسخ هستید حتماً آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را درج نمایید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی